TAGS

    Πώς η ποιότητα ήχου του Playstation 5 μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι στην επόμενη γενιά κονσολών

    26/03/2020 • 12:03
    Πώς η ποιότητα ήχου του Playstation 5 μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι στην επόμενη γενιά κονσολών
    • shares

    Πιθανότατα το πιο δυνατό του χαρακτηριστικό.

    Κατά τη διάρκεια του "Road to PS5" της Sony την προηγούμενη Τετάρτη, ο Mark Cerny αφιέρωσε δεκαπέντε λεπτά για μια πολύ τεχνική αλλά και συναρπαστική ομιλία γύρω από την προσέγγιση του PS5 στον ήχο. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο τι σημαίνουν ορισμένες από αυτές τις δύσκολες λέξεις και πώς θα μπορούσε ο ήχος του PS5 να αλλάξει το παιχνίδι σε αυτόν τον τομέα για τις κονσόλες.

    Το βασικό δόγμα της παρουσίασης της Sony ήταν το "Great Audio For All", με δύο στόχους που σχετίζονται με αυτό το θέμα - εκατοντάδες προηγμένες πηγές ήχου, παρουσία και τοποθεσία. Όταν πρόκειται για παιχνίδια ή οτιδήποτε έχει οπτικό στοιχείο, ο ήχος συχνά παραγκωνίζεται, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για καθορισμένους πόρους. Όλα τα παιχνίδια έχουν προϋπολογισμό πόρων επεξεργασίας που καθορίζεται από την ισχύ επεξεργασίας της πλατφόρμας, και ο ήχος παίρνει συνήθως μια μικρή φέτα εκείνης της πίτας. Ένα σημαντικό μέρος του σχεδιασμού του ήχου για ένα παιχνίδι περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των ήχων που εφαρμόζονται, και την εύρεση τρόπων χρήσης ή επαναχρησιμοποίησης ενός κλιπ ήχου, και στη συνέχεια να δοθεί προτεραιότητα στο τι είναι πιο σημαντικό για τον παίκτη να ακούσει και τι μπορεί να αγνοήσει. Με το PS5, δίνεται πραγματική προσοχή στη λεπτομερέστερη επεξεργασία ήχου σε ένα 3D χώρο απ' ό,τι έχουμε δει ποτέ σε κονσόλα.

    Πώς λοιπόν θα το πετύχει αυτό η Sony; Το PS5 θα διαθέτει μια ειδική μονάδα επεξεργασίας ήχου που ονομάζεται Tempest, η οποία βασίζεται στην τεχνολογία GPU της AMD που έχει τροποποιηθεί ώστε να είναι καλύτερη για ήχο. Η ισχύς επεξεργασίας αυτής της νέας μονάδας Tempest θα ισούται σχεδόν με τη δύναμη επεξεργασίας των οκτώ Jaguar AMD chip στο PS4, από τα οποία μόνο ένα μικρό τμήμα θα είχε αφιερωθεί στον ήχο παλαιότερα.

    Αυτή είναι μια τεράστια αύξηση της επεξεργασίας που θα είναι διαθέσιμη για τους sound designers και θα επιτρέψει στον ήχο να παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο. Επί του παρόντος, επειδή ο αριθμός των πόρων επεξεργασίας που μεταβιβάζονται στον ήχο είναι περιορισμένος, ο τρόπος με τον οποίο οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν τον ήχο είναι επίσης περιορισμένος. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλές στρώσεις ήχου που εμφανίζονται ταυτόχρονα, αλλά ορισμένοι ήχοι πρέπει να έχουν προτεραιότητα έναντι άλλων. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο σημαντικό να ακούσετε ότι το τέρας έρχεται κατά πάνω σας, από τα πουλιά που πετούν πάνω από το κεφάλι σας. Αν η διαθέσιμη ισχύς επεξεργασίας είναι περιορισμένη, ο ήχος των πουλιών δεν μπορεί να αναπαραχθεί. Αλλά με όλη τη δύναμη επεξεργασίας από το Tempest, ο σχεδιασμός του ήχου μπορεί να έχει σημαντικά μεγαλύτερο βάθος και πολυπλοκότητα, αντί να δίνει προτεραιότητα σε αυτό που είναι πιο σημαντικό και να αποβάλει αυτό που είναι λιγότερο σημαντικό.

    Ο 3D ήχος είναι ο τομέας στον οποίο θα δοθεί αυτή η έξτρα επεξεργαστική δύναμη. Για τους gamers VR και PC, ο 3D ήχος θα ακούγεται οικείος. Το πρόβλημα όμως παρουσιάστηκε στην εφαρμογή 3D ήχου σε ηχεία και ακουστικά τα τελευταία δύο χρόνια. Τα πιο διακριτά κανάλια σε ένα τρισδιάστατο σύστημα ήχου, εικονικό ή φυσικό, βοηθούν τον παίκτη να παρακολουθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια τον αντίπαλό του. Η προφανής και εύκολη επιλογή για την ομάδα σχεδιασμού του PS5 θα ήταν να χρησιμοποιήσει ένα ήδη υπάρχον σύστημα ως βάση για οποιαδήποτε προηγμένη επεξεργασία ήχου. Κάτι σαν το Dolby Atmos που μπορεί να βρεθεί στο Xbox One (αν και είχε κάποια προβλήματα όταν κυκλοφόρησε η ενημέρωση). Όμως, ο Cerny είπε συγκεκριμένα ότι τα περιφερειακά Atmos δεν ήταν η πιο ιδανική λύση, καθώς οι παίκτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν το Dolby Atmos ως επίσημο προϊόν και να περιοριστούν σε 32 πηγές ήχου.

    Η πρόσθετη επεξεργασία στο PS5 θα επιτρέψει επίσης τον ήχο να προσαρμοστεί στην μεμονωμένη συσκευή αναπαραγωγής, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία μεταφοράς που σχετίζεται με το κεφάλι ή το HRTF. Η κύρια εφαρμογή του HRTF μας έχει μέχρι στιγμής βοηθήσει να ακούμε στον εικονικό χώρο όταν παίζουμε σε VR. Χωρίς να μπούμε πολύ στα λημέρια της ψυχοακουστικής (πώς ακούμε και να αντιλαμβανόμαστε τους ήχους) και της δικής μας φυσιολογίας, ουσιαστικά, το σχήμα των κεφαλιών μας επηρεάζει το πώς ο ήχος φθάνει στα αυτιά μας. Ένας τρόπος να το δοκιμάσετε, είναι να πάτε σε έναν στατικό ήχο, όπως ένα σιντριβάνι, και να αλλάξετε τον προσανατολισμό σας σε αυτό. Γυρίστε το κεφάλι σας αριστερά και δεξιά, στηρίξτε το προς τα πίσω και προς τα εμπρός και γυρίστε την πλάτη σας σε αυτό. Ο ήχος αλλάζει με κάθε κίνηση και αυτές οι αλλαγές είναι που μας βοηθούν να εντοπίσουμε τους ήχους.

    Η χρήση του HRTF μπορεί να αυξήσει σημαντικά το βάθος του ήχου. Σε αντίθεση με τις 32 πηγές ήχου που μας περιορίζει το Dolby Atmos, τα προφίλ HRTF μπορούν να έχουν εκατοντάδες πιθανές θέσεις πηγής ήχου, οι οποίες μπορούν να εντοπίσουν ακριβέστερα τους ήχους γύρω σας. Μπορούν επίσης να προσαρμοστούν ειδικά σε εσάς. Το προφίλ HRTF του καθενός είναι διαφορετικό, επειδή το σχήμα κεφαλής και αυτιού του καθενός είναι διαφορετικό. Αλλά αυτό σημαίνει ότι μια από τις προκλήσεις της χρήσης του HRTF είναι να βεβαιωθείτε ότι το προφίλ που χρησιμοποιείτε είναι κοντά στο φυσικό σας προφίλ. Κατά την κυκλοφορία του, το PS5 θα έχει πέντε προφίλ για να διαλέξετε, και υπάρχουν σχέδια για κυκλοφορία τεστ, για να προσδιορίσετε ποια από αυτά τα πέντε είναι πιο κοντά στο δικά σας.

    Ο καλύτερος τρόπος για να ακούτε

    Το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης επικεντρώθηκε στο πώς ο ήχος του PS5 θα λειτουργήσει ενώ φοράτε ακουστικά γιατί εκεί ξεκίνησε η Sony με την εφαρμογή του, και είναι το χρυσό της πρότυπο. Η Sony αναπτύσσει ακόμη ένα εικονικό σύστημα surround ήχου για χρήση με ηχεία τηλεόρασης που θα αποδίδουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ίδια εμπειρία 3D ήχου. Αυτή είναι μια δύσκολη διαδικασία, καθώς υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις για δύο ηχεία μπροστά σας να εντοπίσουν τον ήχο γύρω σας (επίσης, τα ηχεία της τηλεόρασης είναι γενικά πολύ κακά).

    Σε γενικές γραμμές, όμως, αυτή η νέα εστίαση στον εντυπωσιακό τρισδιάστατο ήχο είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Ενώ η Sony εξακολουθεί να χρειάζεται να αναπτύξει κάποια από την τεχνολογία 3D και υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί αυτή η τεχνολογία, αυτή η ματιά στα παρασκήνια της ανάπτυξης θα πρέπει να είναι ενθαρρυντική για τους λάτρεις του ήχου. Ακόμη και για εκείνους που δεν αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως audio enthusiasts, τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι δραστικά. Τόσο στα solo όσο και στα multiplayer παιχνίδια, θα έχετε μια πιο ακριβή ένδειξη για το πού βρίσκονται οι αόρατοι εχθροί και από πού προέρχονται οι πυροβολισμοί. Εάν η Sony είναι σε θέση να το καταφέρει, το PS5 θα μπορούσε να αποδώσει την καλύτερη εμπειρία ήχου που είχαμε ποτέ από μία κονσόλα.


    Μετάφραση: Μαριάντζελα Παπαχρήστου


    Πηγή: IGN Greece

    Γράψτε το σχόλιο σας...
    30/10/2019 • 07:14

    Κομβικός παράγοντας το κίνητρο σε Λονδίνο και Νάπολι

    Προβάδισμα νίκης σε εκτός έδρας αποστολές έχουν απόψε η Λειψία, η Αμπερντίν και η Ρέϊντζερς. Με βάση το κίνητρο μπορεί να καταφέρει κάτι καλό η Γιουνάϊτεντ στο Λονδίνο ενώ ματς με πολλά γκολ περιμένουμε στη Νάπολι.